Breien kinder-en weeshuizen in Roemenië en de Oekraïne.

We doen dit in De Roos in het Rozenprieel bij het centrum van Haarlem (even weken op do.ochtend van 10- 11.30 uur)
Van 11 dec. tot 14 jan. hebben we even een winterstop en we beginnen dus op 14 januari 2015 weer en dan elke 14 dagen..

Er wordt ook door dames thuis gebreid....en ingeleverd bij mij.
U mag breien wat u wilt en er is geen deadline....!

We kunnen altijd nog meer breisters gebruiken....
KOM OOK MEEDOEN.....!

woensdag 23 oktober 2013

Zeer gulle gift van een lieve dochter....

Afgelopen zondag werd ik weer verblijdt met een heleboel goeds...

De mevrouw waar alles van was geweest, breide ook altijd voor Roemenië en Oekraïne dus voor haar dochter die al dit moois vond, na het plotseling overlijden van haar moeder, was de link snel gelegd.
Ze had ons op internet gevonden en mailde me wanneer ze het langs konden brengen.
Hun zoon woont in Haarlem dus dat kwam mooi uit want deze lieve, gulle gevers kwamen zelf uit....HATTUM, bij Zwolle, dus dat is best een eindje weg.




Dit is een tas waar een dekbed in kan dus dat zegt genoeg over de inhoud...



  Allemaal prachtig garen 
  en gelukkig eens in 
  een mooie lichte kleur....

 
Een hele IKEA tas vol met boterhamzakjes met truitjes die klaar zijn wat breien betreft, maar nog in elkaar gezet moeten worden..
Anja had er zelfs garen bij gezocht en ze stuk voor stuk verpakt....
Helemaal top !





                  En nog een doos vol tasjes 
                 met grotere truien...











                                                


                        En dan nog 2 tasjes met truitjes die klaar zijn....









                   Als ik het goed geteld heb 
                             waren het er 43......










Ik ben er echt heel erg mee....en wat hou ik toch van zulke mensen.....!

Wat me nog het meeste ontroerde was de vraag van Anja bij het afscheid ....., of ze me een knuffel mocht geven.... ?!?!
Natuuuuuuurlijk mocht dat, want het is ook best wat, om deze dingen bij een vreemde te laten, waar je moeder zo met hart en ziel aan heeft gewerkt.

Namens ons allen bedankt Anja, voor alle tassen vol mooie dingen.
Fijn dat je ons doel hebt gekozen en dat je je man hebt weten te overreden het naar ons toe te brengen.
Zo mooi ook dat ook hij zag dat het goed terecht komt...!


Voor Anja even een kadotje gemaakt als bedank je...!

 


Morgen gaan we weer in het Reinaldahuis breien 
en nu kan ik de dames ook weer eens wat 
vrolijke kleurtjes aanbieden........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten