Breien kinder-en weeshuizen in Roemenië en de Oekraïne.

We doen dit in De Roos in het Rozenprieel bij het centrum van Haarlem (even weken op do.ochtend van 10- 11.30 uur)
Van 11 dec. tot 14 jan. hebben we even een winterstop en we beginnen dus op 14 januari 2015 weer en dan elke 14 dagen..

Er wordt ook door dames thuis gebreid....en ingeleverd bij mij.
U mag breien wat u wilt en er is geen deadline....!

We kunnen altijd nog meer breisters gebruiken....
KOM OOK MEEDOEN.....!

maandag 29 augustus 2011

Eerste "lading" weggebracht naar friesland.

Hallo allemaal....

Afgelopen donderdag, 25 augustus, ben ik naar Friesland gereden om de eerst "breisels" af te leveren bij het inzameladres van de stichting GFD voor Roemenie.....
2 grote blauwe vuilniszakken vol met, sjawls, truitjes, sokken, mutsen........
Nadat ik de zakken had ingeleverd en de bijdrage voor de transsportkosten, heb ik nog even gezellig met onze friezin zitten praten onder het genot van een lekkere koude jus d'orange.
En ook nu bleek de wereld klein........ dat kom ik vaker tegen.
Deze dame bleek elke 2 weken in het zorgcentrum bij een bewoner op bezoek te komen, waar ik tot voor kort heb gewerkt als activiteiten begeleider.
En ik kende die bewoner ook nog....
Het werd een heel gezellig gesprek, waarin ze ook vertelde wat ze allemaal, samen met haar man voor de stichting GFD doen..... ze verkoopt bijvoorbeeld, zelfgemaakte jam en kaarten (net als ik) voor de transportkosten.
Ze zamelen het hele jaar door goederen in en slaan dat op in hun huis.
Een hele organisatie, maar deze mensen doen het met veel enthousiasme en plezier en er is veel animo van mensen om te helpen voor dit goede doel.
Ze was dan ook erg blij met onze bijdrage en kijkt uit naar de volgende lading..
Zo blijkt, dat het doel wat ik heb gekozen dichterbij te komen dan ik dacht.
En het gevoel wat ik er bij had.....is gelukkig terecht.


Daar gaan de 100 sjawls.......en truitjes en....de rest.......

Ik wil jullie door middel van deze blog op de hoogte houden van wat er allemaal is gemaakt en dat het nu in friesland klaar ligt om eind deze maand naar Roemenie gebracht te worden.

Ook wil ik even melden, dat ze op zoek zijn naar 1 persoons dekbedovertrekken, maakt niet uit wat voor stof of opdruk...!!!!
Wie weet hebben jullie, net als ik daar nog een paar van liggen, die je toch niet meer gebruikt....


Nou lieve mensen, dit was het weer voor nu....
tot later......
lieve groeten Con

Geen opmerkingen:

Een reactie posten