Breien kinder-en weeshuizen in Roemenië en de Oekraïne.

We doen dit in De Roos in het Rozenprieel bij het centrum van Haarlem (even weken op do.ochtend van 10- 11.30 uur)
Van 11 dec. tot 14 jan. hebben we even een winterstop en we beginnen dus op 14 januari 2015 weer en dan elke 14 dagen..

Er wordt ook door dames thuis gebreid....en ingeleverd bij mij.
U mag breien wat u wilt en er is geen deadline....!

We kunnen altijd nog meer breisters gebruiken....
KOM OOK MEEDOEN.....!

dinsdag 30 augustus 2011

Wat bestaan er toch geweldige mensen.....!!!

dinsdag 30 augustus 2011

Door het pamflet, wat ik had opgehangen bij een breiwinkel in de Spaarnwouderstraat 124 in Haarlem, kreeg ik contact met een mevrouw die me belde en vroeg of ze ook genaaide kleding aan kon bieden voor Roemenie......
Deze dame, zit al jaren op naailes en vond het leuk, om naast dingen voor zichzelf, ook wat voor het breiproject te maken....
Ik dacht...NATUURLIJK, alles is meegenomen.....hoe meer er naar Roemenie gaat, hoe beter.
Na een nadere kennismaking kwam er een heel leuk contact.

Ze ging op vakantie en toen ze terug kwam, belde ze weer.....
Ze was op vakantie een zaak tegen gekomen, die baby/kinder kleding in de uitverkoop had en ze had "iets" uitgezocht.... en was daar ook nog even langs de kringloop gegaan.
Hahahaha.....zo in mijn straatje, dit enthousiasme, geweldig.
We spraken af dat we bij een van beiden langs zouden komen en dat werd afgelopen maandag, gisteren dus.
Ik was er om ongeveer 2 uur en verliet het pand om 6 uur.....na heel wat koppen thee, fris en ontzettend leuke gesprekken.
Ze had alle kleding al klaar gezet en ik heb zitten genieten, van al dat leuke goed, voor de kindertjes in Roemenie..

 Baby en kinder truitjes, broekjes, jurkjes.........


 Kinderschoentjes (waarvan een paar direct van nieuwe veters werd voorzien) en spijkerbroeken.....


Is het niet geweldig.....dat er nog zulke mensen zijn......
Ik heb eigenlijk mijn oorspronkelijke doel al bereikt....leuke mensen ontmoeten in Haarlem...
Maar..het smaakt naar meer, echt !
Ik ben heel blij dat Ellie, want zo heet ze, op mijn pad is gekomen en ik weet zeker dat jullie nog veel over haar zullen horen.
Ze is een TOPPER !!!

Ook kreeg ik net een mailtje, van Sandra, van de dagbehandeling Overspaarne.....
We hadden al eerder contact gehad, omdat Sandra, die in Haarlem-Oost woont het artikel in de krant had gelezen van het breiproject en mij had gemailt.
Zij heeft bezoekers van deze dagbehandeling, enkele, over het project verteld en geenthousiasmeerd (schrijf je dat zo ??)
En, ook collega's zijn aan het breien geslagen.
Leuk he, wat dit allemaal teweeg brengt..
Vrijdagmiddag ga ik op bezoek en dan ontmoet ik Sandra en haar groep en kan ik zien wat ze allemaal al gebreid hebben.
Foto's volgen !!

Dit was het weer even voor vandaag.....morgen meer.
En uhh....heb je donderdagochtend niks te doen en woon je in de omgeving van Haarlem....
Kom dan naar het Reinaldahuis...en sluit je aan bij het nieuw te vormen breigroepje, 't begint om 10 uur.

dag lieve mensen tot morgen.
Connie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten