Breien kinder-en weeshuizen in Roemenië en de Oekraïne.

We doen dit in De Roos in het Rozenprieel bij het centrum van Haarlem (even weken op do.ochtend van 10- 11.30 uur)
Van 11 dec. tot 14 jan. hebben we even een winterstop en we beginnen dus op 14 januari 2015 weer en dan elke 14 dagen..

Er wordt ook door dames thuis gebreid....en ingeleverd bij mij.
U mag breien wat u wilt en er is geen deadline....!

We kunnen altijd nog meer breisters gebruiken....
KOM OOK MEEDOEN.....!

woensdag 22 augustus 2012

berichtje Haarlems Dagblad



Toch nog maar even het onderstaande berichtje naar het Haarlems Dagblad verstuurt...ben benieuwd..!!


Ik ben van beroep activiteitenbegeleider in de ouderenzorg en ik ben een jaar geleden met een breiproject gestart voor Roemenie, als vrijwilliger en dat loopt best wel lekker.
Het is begonnen als "contactmaker", omdat ik hier nieuw in de stad ben komen wonen, maar werd al gauw een breder sociaal project.
Er zijn nu 2 breigroepen, 1 in het Reinaldahuis (op de oneven weken) en 1 in De Roos (op de even weken) op de donderdagochtend van 10 uur tot half 12 .

Maar de reden dat ik contact zoek is, dat wij uitgenodigd zijn om mee te doen aan het MAX tv programma De Nalatenschap.
We zijn een onderdeel van dit programma en het wordt op donderdag 6 september opgenomen in het Reinaldahuis.
Het is een sociaal gebeuren, wat best wat meer aandacht mag hebben, omdat we dan meer mensen kunnen bereiken, die achter de geraniums vandaan komen en gaan breien/haken en ook met als einddoel.....een warmere winter voor de dakloze kinderen in Roemenie.
Wij breien voor de stichting www.GFD-roemenie.nl
En leveren per keer zo'n 7 grote blauwe vuilniszakken in met heel wat kilo's gebreide/gehaakte kleding.

Ik zoek voor dit project altijd garen en breisters....en ook zijn we blij met een financiële bijdrage voor de dure transportkosten naar Roemenie, want bij alles wat we inleveren, vraag de stichting transportgeld (logisch) en om af en toe nieuw garen te kopen.

Misschien is het leuk om een artikel in de krant te zetten met dit positieve bericht, zodat er meer aandacht is en wellicht kan leiden tot meer breisters en garen.
Wie weet halen we weer wat mensen uit hun sociale isolement en zetten we ze aan tot het iets kunnen betekenen voor anderen.
Zo is de cirkel dan mooi rond op een positieve manier in deze moeilijke crisistijd.

Ik kan ook gevolgd worden op mijn blog:
www.breiprojecthaarlem.blogspot.nl
Daar staan dagelijkse beslommeringen op, maar ook patronen en de giften worden gefotografeerd en besproken.
Ook kan men de stichting gfd volgen.

Ik hoop echt van harte dat jullie aandacht aan dit mooie project willen besteden, het is de moeite waard....!!

met vriendelijke groeten
Connie Schouten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten