Breien kinder-en weeshuizen in Roemenië en de Oekraïne.

We doen dit in De Roos in het Rozenprieel bij het centrum van Haarlem (even weken op do.ochtend van 10- 11.30 uur)
Van 11 dec. tot 14 jan. hebben we even een winterstop en we beginnen dus op 14 januari 2015 weer en dan elke 14 dagen..

Er wordt ook door dames thuis gebreid....en ingeleverd bij mij.
U mag breien wat u wilt en er is geen deadline....!

We kunnen altijd nog meer breisters gebruiken....
KOM OOK MEEDOEN.....!

zaterdag 18 augustus 2012

Humor..!

Afgelopen donderdag kwam Elly, mijn "wingman" en steun en toeverlaat me halen, zodat we toch naar het Reinaldahuis konden gaan.
Zij had een longontsteking en ik mijn breuken en bronchitis...pffff...kruk en co gaan op stap.
We werden hartelijk ontvangen door de dames en hebben even lekker bijgekletst.
Ik had de avond ervoor brieven gemaakt ivm de tv-opname en die uitgedeeld aan de dames en afspraken gemaakt met Marjolein van het Reinalda voor de 6e september.
Omdat Nel jarig was geweest heeft zij getrakteerd op koffie met een appelflap...hmmm..heerlijk.
Ik was super blij weer onder de mensen te zijn.
Het is niks voor een super zelfstandige, bezige bij die nogal graag alles onder controle heeft, om thuis te zitten en niet zo veel te kunnen.
We kregen allerlei hulp om de tafel in te richten en zo en met het til werk en ik kon weer heel wat bolletjes slijten aan de breisters die langskwamen.
Ook heb ik weer wat truitjes, lapjes en dekentjes in ontvangst genomen, dus we gingen weer tevreden naar huis, nadat we lekker een broodje hadden gegeten.
Mijn moeder thuis gebracht en Elly heeft nog de rest van de middag bij me in de tuin gezeten.
Zakken wol uitgezocht en al hakend zitten kletsen... heerlijk !!
En ja als je veel kletst....dan doe je wel eens iets fout...hahaha.
Elly is lapjes tot een deken aan het haken maar dan moet je wel in banen blijven werken......en niet een hoekje omgaan..
..........dan krijg je dus een mutsje......................

of een bourka......................

We hebben heerlijk gelachen, dat doet een mens goed.
Weer een prachtig voortvloeisel van dit breiproject...deze vriendschap en dit plezier !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten