Breien kinder-en weeshuizen in Roemenië en de Oekraïne.

We doen dit in De Roos in het Rozenprieel bij het centrum van Haarlem (even weken op do.ochtend van 10- 11.30 uur)
Van 11 dec. tot 14 jan. hebben we even een winterstop en we beginnen dus op 14 januari 2015 weer en dan elke 14 dagen..

Er wordt ook door dames thuis gebreid....en ingeleverd bij mij.
U mag breien wat u wilt en er is geen deadline....!

We kunnen altijd nog meer breisters gebruiken....
KOM OOK MEEDOEN.....!

woensdag 31 oktober 2012

Update over mijn arm/schouder

Ik ben gisteren in het ziekenhuis geweest bij de orthopedische chirurg en die heeft me helemaal onderzocht.
Er is uitgekomen dat ik een SECUNDAIRE FROZEN SHOLDER heb....
Dat wordt bij mij veroorzaakt na mijn botbreuken en de daarna ontstane ontsteking van het kapsel in de schouder.
Het kapsel wordt dikker en er ontstaat een soort littekenweefsel dat minder rekbaar is
Ook beperkt de ontsteking een bepaald soort vocht, wat daar aanwezig moet zijn om je gewrichten te smeren...en zo krijg ik een enorme bewegingsbeperking van mijn arm en schouder en heb ik constant pijn, zelfs in rust.
Ik heb van de arts een inject met o.a. pijnstiller en ontstekingsremmer direct in mijn schouder gehad...(giga pijnlijk) en dat, samen met intensieve fysio, thuis goed oefenen en veel nieuwe pijnmedicatie moet het genezingsproces op gang gaan brengen.
Het is iets wat 2 tot 5 jaar kan gaan duren en het kan zelfs zo zijn, dat ik nooit meer mijn arm volledig kan gebruiken.
Wat een uitglijdertje in een zwembad toch kan veroorzaken......
Ik ben wel heel voorzichtig aan het breien en haken, maar kan gewoon maar kort iets doen.
Mijn schouders en rug verkrampen snel en dat houd het genezingsproces tegen, dus ik moet goed oppassen.
Het is verre van leuk, maar.....er zijn veel ergere dingen.
Ik kan wel, zij het gedoseerd, mijn breiclubjes bezoeken en begeleiden en inzamelen, uitzoeken en uitdelen van wol en breisels....
Ik ga nu weer even oefenen en dan in de rust.
Tot later...........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten